Det lilla extra till anställda och kunder

07 april 2020
Lily Hansen
Det lilla extra till anställda och kunder

Om du vill ge något extra till dina anställda och samtidigt till era kunder – vad kan du tänka dig att fixa då? Ett hett tips är ju att unna alla ett riktigt bra och gott kaffe. Det finns miljontals olika varianter på kaffemaskiner och hur de kalibreras samt med vilket kaffe eller vilka bönor de laddas spelar stor roll. Visa att du bryr dig om hur de anställda har det och se till att kunderna gärna kommer in på en extra kopp. Idag finns kaffemaskiner för uthyrning och du kan då be leverantören om hens bästa rekommendationer. Väljer du att investera i det bästa ska de garantera er nöjdhet.

 

Samling kring pumpen

I dagens samhälle där tempot är så högt är ofta den gemensamma och ibland den enda samlingsplatsen vid kaffepumpen. Hyr ni en maskin så kan ni tillsammans utvärdera och ställa krav på produkten gentemot leverantören. Att i lugn och ro pusta ut ett par minuter vid kaffemaskinen uppskattas av vissa – medan andra vill att den ska vara supersnabb och utan väntan. Lyssna runt på företaget och se vad ni värdesätter mest. Är det smaken, snabbheten eller mängden valmöjligheter i den kaffemaskin ni ska hyra som är viktigast?

 

 

Gäster som blir överraskade

Om du har en kund på kontoret och erbjuder en kopp kaffe så förväntar de sig sällan barista style. Men när du har en hyrd kaffemaskin och först och främst blir borta någon minut för att hämta och därefter levererar en vacker skapelse, med härligt skum. Då gör du ett gott intryck på kunden. De flesta kaffemaskiner som finns till uthyrning i Örebro är sådana där som arbetsgivaren har prutat på och som bara erbjuder svart kaffe. Om du har kaffemaskinen som får kunderna att häpna över den goda smaken och doften så bygger du garanterat ett starkt varumärke.

Fler nyheter